Co se mně podařilo?
Online kurz "Psaní všemi deseti"
Je projekt, po jehož absolvování účastníci potvrdili, že se tato dovednost dá v klidu naučit.
Myslím si, že je potřeba, aby student nejprve získal základní ergonomické návyky, sebedůvěru, naučil se psát pomalu a byl podpořen lidským motivačním faktorem.
Každý vnímá jinak, pokud se často dopouští chyb a software ho vrací zpět k zopakování znaků. Zde se obvykle projeví charakterové vlastnosti studujícího (vytrvalost, sebedůvěra ad.).
Pokud se mu nedostává opory, může dojít k jeho demotivaci a nemusí se naplnit vzdělávací cíl.
Z výše uvedeného podnětu jsem zpracovala vzdělávací program, jehož výhodou je moje okamžitá zpětná vazba, názorná a přesná ukázka jednotlivých hmatů a také vlastní know-how.
Součástí je i anglický text s apostrofem There's, I'm atd. Ale i fixace správného zápisu nejvíce chybných výrazů v praxi. Například: 27letý, 15% roztok, 10 % zisku, voda má 11 °C.
Podpora
Po každé odučené lekci dostávají účastníci jako výukový materiál prezentaci a cvičení k zopakování naučených znaků. Je nutné do denního rozvrhu zahrnout procvičování psaní 10-15 minut. Opis lze poslat ke zhlédnutí a motivačnímu ohodnocení. Výsledky píle jsou vidět po několika vyučovacích hodinách kurzu.
Kdy je vhodné s výukou psaní začít?
Zastávám názor, že je pro zvládání psaní hmatovou metodou potřeba vést děti již od 2. stupně ZŠ. Tím si výrazně ulehčí práci a ušetří spoustu času. Investici do svého vzdělání ocení při studiu na SŠ například při zpracování rozsáhlejších prací aj.